Nieuwe klanten doormiddel van Facebook adverteren.

Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bekijken

Facebook adverteren

De tijd dat je met wat posten op Facebook nieuwe klanten bereikte is al een tijd voorbij. Onlangs heeft Mark Zuckerberg laten weten dat (niet in die woorden) het organisch bereik van posts, van bedrijven, drastisch gaat zakken. Het percentage was al laag, maar we komen nu bijna op een organisch bereik van 0.  Feit is dat je via Facebook nog steeds potentiële klanten kunt bereiken, alleen zul je nu gebruik moeten maken van betaalde Facebook advertenties. 

Vrijblijvende offerte aanvragen

De mogelijkheden van Facebook adverteren  

Gericht adverteren

Je doelgroep bepalen. Daar begint het bij. Iets wat vanzelfsprekend is maar nogal te vaak vergeten word. Aan de hand hiervan kunnen wij ultra gericht via Facebook de doelgroep bereiken. We kunnen onder andere segmenteren op leeftijd, geslacht, woonplaats, interesses maar ook op bepaalde gebeurtenissen zoals verhuizing. 

Data vergaren

Doordat we constant de campagne blijven optimaliseren zien we ook welke groepen er het best converteren. Een campagne kan bijvoorbeeld beginnen door zich te focussen op mannen en vrouwen in heel Nederland. Maar zien wij tijdens het optimaliseren dat vrouwen uit Brabant het best converteren, dan zullen wij de focus specifiek naar die groep verschuiven. 

Retargeting

Gemiddeld genomen zal ongeveer 95% van je website verkeer niet direct actie ondernemen. Dat wil zeggen dat ze je website verlaten zonder een aankoop te doen of contact op te nemen. Door het gebruiken van de Facebook-pixel kunnen we deze groep opnieuw bereiken met een Facebook advertentie en alsnog aansporen tot de gewenste actie.

Ultra gericht adverteren

De tijd dat we advertenties bij zoveel mogelijk mensen probeerden te krijgen is voorbij. Op deze oude manier ging er veel geld en inzet verloren. Waarom zou je ook je advertentie laten zien aan iemand die niet binnen je doelgroep valt? Je wilt tenslotte alleen de potentiële klant bereiken.


Doormiddel van de segmentatie- en targetingmogelijkheden van Facebook kunnen wij precies de mensen bereiken die vallen binnen je klantprofiel.


Voor bijvoorbeeld een webshop die hardloopkleding verkoopt aan dames zullen wij ons dus alleen richten op vrouwen die geïnteresseerd zijn in hardlopen. Zien wij dat de bestaande klanten zich in de leeftijdscategorie 30-50 bevindt, dan zullen we ons alleen op die leeftijdscategorie richten. Op deze manier drukken we de kosten en verhogen het resultaat.


Ook is het mogelijk om doormiddel van“look-a-like audiences” consumenten te bereiken die dezelfde kenmerken hebben als je bestaande klanten.



Wij leggen graag uit wat de mogelijkheden zijn om je omzet te laten groeien doormiddel van Facebook advertising. Het adviesgesprek is geheel vrijblijvend!   

Vrijblijvende offerte aanvragen

  Hoe gaan wij te werk?

Wij houden de dingen graag simpel en efficient. Hieronder beknopt uitgelegd hoe wij te werk gaan bij het opzetten van je Facebook marketing campagne. 

Offerte aanvragen

Stap 1

Doelstelling

Nadat wij kennis hebben gemaakt gaan we aan de slag om de doelstellingen te bepalen. Wat wil je bereiken? Wie is je doelgroep? Wil je 'direct' verkopen of eerst leads verzamelen. Wil je een automatische (mail) marketing funnel opzetten? 

Stap 2

Aanpak

Nu we de doelstellingen en doelgroep hebben bepaald gaan we de aanpak in kaart brengen. Hiervoor maken wij een plan. Aan de hand van dit plan gaan wij te werk. In het plan verwerken wij ook welke middelen we nodig hebben.

Stap 3

Realisatie

We gaan aan de slag om de campagne op zetten. Het schrijven van de teksten, ontwerpen van de advertenties, het 'creëren' van de doelgroep en eventueel het ontwerpen van nieuwe landingspagina's. Dit alles valt binnen het pakket. 

Stap 4

Live!

De campagne is live en de leads en/of verkopen komen binnen. Maar hier stopt het niet. Het begint nu pas. We blijven de campagne optimaliseren. Ook ontvang je maandelijks een rapportage van de resultaten.

Share by: